Vraag jij je ook wel eens af welke “ingrediënten” je moet inzetten zodat je marketing euro’s
effectief bijdragen aan je bedrijfsdoelen?
Als organisatie zet je een stip aan de horizon: dáár wil je naar toe de komende tijd! Dat
marketing één van de middelen is om daar te komen is voor veel ondernemers
vanzelfsprekend. Maar hoe maak je dat abstracte begrip ‘marketing’ nu concreet? Velen
kennen de klassieke 4 marketing P’s (Product, Plaats, Prijs, Promotie), jammer is dat
marketing vaak gezien wordt als hetzelfde als die P van promotie: veel lawaai maken en dan
komt het goed! En juist daar gaat het mis…
Promotie is namelijk niet meer dan het nagerecht of soms zelfs alleen het pepermuntje dat
je krijgt bij het afrekenen. Het is niet het ultieme ingrediënt dat van elk gerecht iets
smakelijks kan maken dat iedereen ook nog eens lust. Zo gaan er dure “marketing euro’s”
door het putje en die stip aan de horizon komt niet dichterbij.
Ik ben ervan overtuigd dat marketing pas gaat werken wanneer er een totaal-aanpak is die
past bij jouw unieke bedrijf en doelgroep. Met goede ingrediënten voor het hoofdgerecht
(zoals een sterk merk en een duidelijke en onderscheidende propositie die van waarde is
voor je doelgroep) en welke afgemaakt wordt met een smakelijk nagerecht; het bereiken
van je doelgroep, door goede (online) vindbaarheid en een smakelijke website bijvoorbeeld.
Krachtige organisaties hebben weinig opsmuk nodig, net als goede gerechten.
Ik help je graag op strategisch niveau met het op smaak brengen van jouw
marketingstrategie en op operationeel niveau met online vindbaarheid (SEA en SEO) en het
in kaart brengen van bezoekersgedrag op je website (Google Analytics) omdat via online
dashboards te koppelen aan je marketingstrategie zodat jij kan beoordelen of je op koers
bent om die stip aan de horizon te bereiken.
Er zijn trouwens meerdere boeken geschreven die de parallel trekken tussen gerechten en
marketing. Als je benieuwd bent welke dat zijn of wanneer je een keer een uurtje,
kosteloos, wil sparren over je marketingstrategie neem dan contact met mij op! (En daar hoeft geen uitgebreid gerecht bij, een kopje koffie is voldoende)
Bedrijfsnaam:
Smaakmakers voor jouw Marketing
Adres:
Moerbeilaan 2
Postcode:
7954 HR
Plaats:
Rouveen
Contactpersoon
Marcel Tippe